sjuk stugan

vi är fortfarande sjuka här hemma Ella har en kraftig öroninflammation och så är hon snorig och hostar väldigt mycket så hoppas på att hon blir bättre snart så vi kan börja sova lite mera om natten inge kul att behöva gå upp 4 på morgonen... lile man har börjat blivit snorig och inte vill sova om natten han som har sovit rätt bra tycker jag förutom att han har vaknat tidigt men nu vaknar han änu tidigare och så vaknar han flera gånger på natten... än annan har fått ont i halsen och börjar bli snorig känns som vi aldrig kommer att bli bra här.. skönt att älsklingen är bra i alla fall men synd att han moste jobba så mycket så han inte kan vara hemma och ta hand om oss men i dag kommer han hem tidigare för Linus ska till bvc och han får vara hemma med Ella då vill inte att hon ska behöva flänga ut på massa och så finns det ju andra barn där som säkligen inte vill bli sjuka... ja så i dag blir det till att bara myssa i soffan och ta det lugnt.... i morgon ska jag sätta i gång med att baka bullar till dopet och stefans syster sara skulle hjälpa mig ska bli kul att börja fixa så man kan börja strycka från moste görar listan.. gjorde en tigerkaka i går vart riktigt god tycker jag så det kommer det också bli på dopet men dom gör jag nästa vecka...

ja min vikt ner gång går inte alls något bra har väll gått upp nu lite har typ ätit godis hela den här veckan och inte gått något men får ta igen det sen längtar till all snö är borta så jag kan börja cykla och träna på det viset för nu vill jag gå ner i vikt har ju ett bröllop att se fram i mot så vill gå ner lite till det eller rättare sagt skulle jag villja gå ner en 15 kilo och jag har ju lyckats en gång och gjort det så ska väll kunna lyckas igen hoppas jag men vi moste bli friska först och få finare väder så jag vill vara ute utan att frysa.... ne nu ska jag gå och umgås med mina barn som tittar på teletubbis eller ella tittar och linus ligger mest bara där längtar tills han vill börja krypa eller göra lite mera men i går satt han i sin mat stol för första gången och det tyckte han väldigt mycket om så då han jag laga lite mat under tiden gjorde färsk sparris soppa vart väldigt god första gången jag gör på fårsk sparris....

ne ha det bra alla så hörs vi av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0